Učební plán dipl. vš. sestra kombi platný od 1.9.2017

Organizace výuky

Vzdělávání je organizováno kombinovanou formou vzdělávání, tzn. střídání denní  formy vzdělávání a dálkové formy vzdělávání.

Teoretická výuka je řešena  dálkovou formou vzdělávání, samostatné studium spojené s konzultacemi,  s využitím informačních technologií.

Praktická výuka vč. odborné praxe je organizována denní formou vzdělávání.

Vzdělávání zahrnuje teoretickou výuku a odbornou praxi.

Vzdělávací program je zpracován modulově. Modulové pojetí umožňuje individualizaci výuky, lepší propojení primárního odborného a celoživotního vzdělávání a v neposlední řadě i možnost spolupráce s vysokými školami v průběhu vzdělávání i uznání získaného vzdělání nebo jeho částí v následném studiu obdobných oborů na vysokých školách.

Moduly vzdělávacího programu obsahují povinné základní a povinné oborové předměty.

Výuka je organizovaná pravidelně v předem  stanovených dnech a dána rozvrhem hodin tak, aby byl splněn požadavek daného učebního plánu. Učební plán je rozpracován do jednotlivých ročníků a období s definovaným počtem hodin přednášek a cvičení, nekontaktních hodin výuky a studia. Odborná praxe je specifikována počtem týdnů. 

 

Teoretická výuka zahrnuje vyučování dle rozpisu učiva v učebním plánu a v učebních modulech, samostudium a přípravu na zkoušky, a to v celkovém rozsahu  2280 hodin. Z toho teoretická příprava zahrnuje povinné moduly v celkovém rozsahu 1560 hodin.

Podrobný rozpis a přehled je součástí celkového přehledu počtu hodin vzdělávacího programu.

Odborná praxe je organizována jako souvislý blok vždy na konci období po absolvování všech modulů daných vzdělávacím programem. Praxe probíhá na smluvních pracovištích školy pod dohledem odborných vyučujících, jako praxe skupinová, nebo pod vedením zdravotnických pracovníků bez odborného dohledu, kteří jsou v pracovně právním vztahu ke škole, jako praxe individuální.

Celkový rozsah odborné praxe činí 2320 hodin za vzdělávání. Podrobný rozpis a přehled je součástí učebního plánu.

Podmínky kvalifikačního vzdělávání

 

1. Vstupní podmínky

Podmínky k přijetí do vzdělávacího programu:

Ke vzdělávání v oboru Diplomovaná všeobecná sestra jsou přijímáni uchazeči, kteří úspěšně ukončili středoškolské vzdělání maturitní zkouškou, a kteří při přijímacím řízení splnili podmínky pro přijetí prokázáním vhodných schopností, vědomostí, zájmu a zdravotní způsobilosti.

 

Zdravotní požadavky na uchazeče o vzdělávání (zdravotní způsobilost)

 

Pro studium vzdělávacího programu oboru vzdělání Diplomovaná všeobecná sestra nejsou zdravotně způsobilí uchazeči, trpící zejména na:

 

1. prognosticky závažné onemocnění omezující funkce horních nebo dolních končetin (poruchy hrubé a jemné motoriky),

2. prognosticky závažná chronická onemocnění kůže a spojivek včetně onemocnění alergických, pokud při praktickém vyučování nelze vyloučit silné znečištění kůže nebo kontakt s alergizujícími látkami,

3. prognosticky závažná chronická onemocnění dýchacích cest a plic včetně onemocnění alergických, pokud nelze při praktickém vyučování vyloučit dráždivé a alergizující látky, činnosti ve vysoce prašném prostředí,

4. přecitlivělost na alergizující látky používané při praktickém vyučování,

5. prognosticky závažné poruchy mechanizmu imunity,

6. závažné duševní nemoci a poruchy chování.

 

Zdravotní stav uchazeče posuzuje příslušný registrující praktický lékař.

Cizinci mohou studovat vzdělávací program na vyšší odborné škole po splnění všech požadavků, které na ně kladou platné právní předpisy ČR a mezinárodní smlouvy.

O přijetí uchazeče ke vzdělávání rozhoduje ředitel školy.

 

2. Průběžné podmínky

Student/ka je hodnocen/a vždy za příslušné období formou zápočtů, klasifikovaných zápočtů a zkoušek, které musí v průběhu vzdělávání splnit a respektovat podmínky stanovené vzdělávacím programem a učebním plánem pro dané ročníky, v souladu s klasifikačním řádem a školním řádem vyšší odborné školy.

Ve výuce se uplatňují vyučovací metody a formy, které napomáhají vytvoření požadovaných odborných a dalších kompetencí.

Prioritu mají interaktivní metody výuky, aktivizující metody založené na kooperaci, (např. skupinová výuka), diskusní metody, metody řešení problémů, metody kritického myšlení (např. brainstorming, kritické čtení apod.), semináře, vzdělávání metodou řešení problémů, simulace reálných situací, simulace hraním rolí (hraní rolí v modelových situacích reflektujících realitu praxe), případové studie, sebereflektivní metody, demonstrace zdravotnických a laboratorních dovedností, práce v knihovnách apod. Ve výuce jsou využívány moderní výukové prostředky – videodataprojektory, vizualizéry, meotary, interaktivní tabule apod.  

Při osvojování kompetencí, zejména kompetence řešit samostatně a komplexně prakticky orientované problémy a pracovat v týmu, se doporučují jako vhodné metody projektového vyučování, metody podpory kritického myšlení studentů a studentské projekty.

 

3. Výstupní podmínky a ukončení studia

Způsob a podmínky kontroly vzdělávání a ukončení vzdělávání vymezují:

  •      vzdělávací program,
  •      učební plán,
  •      klasifikační řád a školní řád vyšší odborné školy.

·     

Přidáno 30. 6. 2017

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Plánované akce
Žádné naplánované akce.
Zřizovatel
Partnerství

Vážený návštěvníku, na webu zdravskolhb.cz nepoužíváme soubory cookies potřebné k souhlasu.